Thursday, November 1, 2007

VOGUE PARIS NOVEMBER 2007

01
Credit: dieselmax @ tfs

When I enterned the newsstand in Metz to grab my Vogue Paris issue I was kind of surprised. 'Who are these people on that cover?' A closer look revealed that the women on the right is US supermodel Carolyn Murphy ('well not one of her most beautiful pictures, huh?') but the person on the left? I have to admit that I feel strangly attracted to that cover. It's really hideous, but I love it. Does that say anything about me? Well, to unravel the mistery man (?) on the left hand side - it's Andre. I guess you all know him, don't, well I didn't ('he's one of the stylists who work for Patricia Field').
///
Als ich den Zeitungsladen in Metz betrat, um meine Ausgabe der Vogue Paris November zu erstehen, war ich leicht überrascht 'wer sind die beiden auf dem Cover?'. Ein genauerer Blick ließ mich schnell das US-Supermodel Carolyn Murphy erkennen ('obwohl nicht eines ihrer besten Bilder') aber die Person links? Ich muss zugeben, dass ich mich sonderbarerweise diesem Cover sehr hingezogen fühlr. Es ist irgenwie richtig scheußlich, aber ich liebe es. Sagt das jetzt irgendetwas über mich aus? Nun gut, um das Geheimnis zu lüften, bei dem Herren (?) links handelt es sich um Andre. Ihr kennt ihn alle? Ich nicht, nun bisher jedenfalls nicht. Er arbeitet u.a. als Stylist für Patricia Field. Ein Pendant zu unserem Bruce Darnell?

02
03
Credit: hypnoze @ tfs via crunktastical

But this issue proofs to contain even more surprising elements. The Vogue Paris November edition is a Bruce Weber special. And so there's Bruce Weber EVERYWHERE. Even the type is kind of western (which definitely he is responsible for aswell!). Besides the Bruce Weber cover and his six (!) dogs we have "Bruce Weber's Notebook", different (more or less fashion) spreads "Love me or leave me", "Duane 'Dog' Chapman", "Give that oh la la", "American Dreamgirl", "The ladies with spunk", "Helmut Lang, sa vie, ses oevres", "brothers and sisters", "Jessica Lange et Bruce Weber: Dialogue". Hardly any photos not taken by him in this magazine - besides advertising ;-)
///
Aber diese Ausgabe hält noch mehr Überraschungen bereit. Das Vogue Paris November Heft ist ein Bruce Weber special. Somit ist Bruce Weber ÜBERALL. Selbst die Schrift schaut sehr stark von eim beeinflusst aus. Neben dem Bruce Weber cover und seinen sechs (!) Hunden haben wir "Bruce Weber's Notebook", different (more or less fashion) spreads "Love me or leave me", "Duane 'Dog' Chapman", "Give that oh la la", "American Dreamgirl", "The ladies with spunk", "Helmut Lang, sa vie, ses oevres", "brothers and sisters", "Jessica Lange et Bruce Weber: Dialogue". Also fast gar keine Bilder, die nicht aus seiner Kamera stammen - außer der Webung vielleicht ;-)

08
04
05
06
07
09
08
10
11
1312

Not that fantastic, huh? Besides the cover nothing really catched my eye. But maybe this is one of these issues that need their time? Anyway. Vogue Paris still is - besides Vogue Italia - my favourite Vogue no matter boring collages and strange bearded black transvestites ♥
///
Nicht so der Reißer, oder? Bis auf das Cover fand ich die Bilder sonst ziemlich zum Gähnen. Schade eigentlich. Aber vielleicht ist es ja auch wieder eine dieser Ausgaben, die ein bißchen länger auf unsere Gemüter wirken müssen!? Nach wie vor bleibt die Vogue Paris neben der aus Italien meine liebste Vogue trotz langweiliger Collagen und seltsamer bärtiger schwarzer Transvestiten ♥

14

No comments:

Post a Comment